مقدمه

اگر اهل کار با قطعات الکتریکی/الکترونیکی باشید یا در این صنایع و صنایع مرتبط دیگر مشغول به فعالیت باشید، احتمالا بارها نام قطعات اولتراسونیک به گوش شما خورده است و به این قطعات نیاز پیدا کرده‌اید. قطعات التراسونیک با ویژگی‌های استثنایی خود توانسته‌اند بسیاری از نیازهای تولید کنندگان بزرگ و کوچک را رفع کنند. جایگزینی بسیاری از این قطعات در برخی از دستگاه‌ها امکان پذیر نیست چرا که ویژگی‌های آن‌ها بسیار خاص است. با وجود نیازی که به فروش قطعات التراسونیک وجود دارد،، مشکلات زیادی بر سر راه افرادی است که نیازمند خرید این قطعات هستند. در این مطلب قصد داریم مروری بر این مبحث داشته باشیم و ببینیم که چه نکاتی را باید حین خرید این قطعات در نظر داشته باشید و چرا خرید این قطعات دچار مشکلات فراوانی شده است و راهکار رفع این موانع چیست.

مقدمه اولتراسنیک

قطعات اولتراسونیک چه نوع قطعاتی هستند؟

قطعات اولتراسونیک قطعاتی هستند که از طریق آن‌ها می‌توان امواجی که ما فوق صورت هستند را ایجاد یا دریافت کرد. این قطعات در واقع توانایی کار با طیف وسیعی از امواج صوتی را دارند که از محدوده گوش انسان فراتر هستند. این امواج از 40 مگاهرتز آغاز می‌شوند و تا چند هزار هرتز ادامه دارند.

امروزه استفاده فراوانی از این نوع قطعات می‌شود. به عنوان مثال کاربردهای فراوان این ماده در تشخیص بیماری‌های داخلی و بهبود آن‌ها لیزر و همچنین درمان‌های پوست فقط برخی از کاربردهای این قطعات هستند. استفاده از این قطعات در صنایعی مانند ریخته گری و تراش کاری و غیره نیز کاربرد فراوان دارد. همچنین تعداد بسیار زیادی از مراکزی که اقدام به فروش قطعات اولتراسونیک به مبتکران و مخترعان و پژوهشگران می‌کنند، باعث شده‌اند که هر روزه کاربردهای بیشتری نیز از این قطعات شاهد باشیم و قدرت این قطعات روز به روز بر ما بیشتر مشخص شود.

هنگام خرید این قطعات باید به چه نکاتی توجه کرد؟

قطعات اولتراسونیک قطعاتی حساس هستند که با قیمت بالایی در بازارها موجود هستند. اگر شما قصد خرید این قطعات را داشته باشید، باید بدانید که اولویت شما برای خرید چیست. تعداد مراکز فروش قطعات اولتراسونیک در سراسر جهان و طیف وسیع ویژگی‌ها و انواع آن باعث شده که بسیاری از افراد بدون توجه به نیاز خود اقدام به خرید یک قطعه اشتباهی کنند. اولین نکته انتخاب درست قطعه شما است. پیش از خرید حتما از نوع قطعه‌ای که قصد خرید آن را دارید مطمئن باشید. اطلاعات بسیاری از این قطعات در مراکز فرشو قطعات اولتراسونیک خارجی وجود دارند. شما می‌توانید از دقیق‌ترین جزئیات این قطعات مانند اندازه، نوع و کاربرد آن آشنا شوید.

نکات مهم برای خرید اولتراسونیک

مسئله دوم اطمینان از خریدار آن است. از آن جایی که هر قطعه‌ای ممکن است توسط یک تولید کننده تازه کار بدون کیفیت تولید شود، بهتر است که روی تولید کننده و فروشنده این قطعات دقت لازم را داشته باشید. یک تولید کننده معتبر این قطعات همیشه به مشتری خود احترام می‌گذارد و قطعات با کیفیت ارائه می‌دهد و یک فروشنده نیز روی قیمت فروش این قطعه منصف است.

مشکلات مربوط به خرید قطعات اولتراسونیک

با تمام نکات گفته شده، افرادی که قصد خرید این قطعات را دارند با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند. با توجه به شرایط ارزی و تحریم و همچنین مشکلات جهانی مربوط به شیوع بیماری کرونا، امکان خرید آسان از فروشندگان قطعات اولتراسونیک به حداقل رسیده است. بسیاری از این قطعات دیگر به داخل ایران وارد نمی‌شوند و در صورت ورود نیز خرید آن‌ها به دلیل نوسانات ارزی و وجود تعداد زیادی از واسطه‌های وارد کننده (که اقدام به افزایش قیمت به خاطر سود خود می‌کنند) افزایش یافته است.

همین مشکلات باعث شده که بخش‌های زیادی تولیدی که نیازمند استفاده از این قطعات هستند با مشکل روبرو شوند و افرادی که مشتاقانه به دنبال خرید این قطعات برای تولیدات و ابتکارات جدید هستند با مشکل مواجه شوند. همچنین تقاضای بسیار خاص و کم برای این قطعات باعث شده فروش قطعات اولتراسونیک محدودتر نیز شود.

یکی از راه‌حل‌های این مشکل خرید این قطعات از واسطه‌های بین المللی است که این مسئله نیز مشکلات مخصوص به خود را دارد. به عنوان مثال می‌توان گفت که در این حالت پرداخت باید به صورت دلاری باشد (که نیازمند یک واسطه در خارج کشور وجود دارد) و همچنین برای حمل این قطعات به داخل ایران نیز چنین مشکلی وجود دارد. با تمام این‌ها شاید قطعه وارد شده کیفیت لازم را نداشته باشد و در چنین شرایطی امکان این که قطعه تعویض شود بسیار دشوار است. این‌ها فقط برخی از مشکلاتی بودند که سر راه استفاده کنندگان از این قطعه وجود دارد. با این حال، مرکز بای بست الکترونیک امکان خرید این قطعات را برای شما فراهم کرده است.

مشکلات خرید اولتراسونیک

معرفی یکی از مراکز معتبر فروش قطعات اولتراسونیک

بای بست الکترونیک مرکزی است که در داخل ایران امکان فروش قطعات اولتراسونیک را فراهم کرده است. شما می‌توانی در داخل ایران و با پرداخت ریال اقدام به سفارش این قطعات کنید. بای بست الکترونیک این قطعات را برای شما در خارج از ایران خریداری می‌کند و این قطعات به دست شما در ایران خواهند رسید. در صورتی که قطعات کیفیت لازم را نداشته باشند نیز می‌توانید این مسئله را پیگیری کنید و این قطعه را تعویض کنید.

با سفارش قطعات اولتراسونیک به یک مرکز معتبر داخلی مثل بای بست الکترونیک دیگر مشکلات مربوط به پرداخت و انتقال به داخل کشور را نخواهید داشت و دیگر نیازی نیست نگران مسائل مربوط به ارز باشید. نوسانات ارزی روی قیمت تمام شده این مرکز برای شما تاثیری نخواهد گذاشت و فقط با یک بار پرداخت می‌توانید در داخل ایران قطعه مورد نظر خود را تحویل بگیرید.

فروش قطعات اولتراسونیک

جمع‌بندی

در این مطلب مروری بر فروش قطعات اولتراسونیک انداختیم و دیدیم که برای خرید این قطعات باید به چه نکاتی توجه کرد و خرید چنین قطعاتی دارای چه مشکلاتی هستند و یک راهکار نوین برای رفع این موانع را بیان کردیم. وب سایت بای بست الکترونیک تنها مرکزی است که این امکان را برای شما فراهم کرده که بتوانید به راحتی این قطعات را خریداری کنید. در صورتی که به این قطعات نیاز دارید، فقط کافی است با این مرکز تماس بگیرید تا بهترین قطعات را بدون دردسرهای مرسوم مربوط به خرید از خارج و مسائل ارزی برای شما تأمین کند.