خرید آی سی از قلب الکترونیک دنیا

آی سی (IC) یا مدارهای مجتمع یکی از پرکاربردترین قطعاتی است که در دنیای الکترونیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این قطعه می‌توان در کمترین فضای ممکن به قابلیت‌های مختلف رسید و دستگاه‌های الکترونیکی با ابعاد کوچکتری را تولید کرد. به همین دلیل درخواست برای تامین این قطعه در دنیا به شدت زیاد بوده و کارخانه‌های زیادی به آن نیاز دارند. واردات آی سی از چین را می‌توان بهترین راه برای تامین این قطعه دانست که مزایا و امتیازهای زیادی به همراه دارد. اگر شما هم به این روش آشنا نیستید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید تا با مزایا، چالشها و نحوه خرید و واردات آی سی از چین آشنا شوید.

واردات آی سی از چین

چه آی سی‌هایی را می‌توان از چین تامین کرد؟

کشور چین با در اختیار داشتن صنایع و منابع غنی همیشه در تلاش است که به نیاز خریداران آی سی در کل دنیا پاسخ دهد. به همین دلیل در این کشور تنوعی بالایی از آی سی‌ها با پارت نامبرها و مشخصات مختلف تولید می گردد و هر یک برای کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور کلی آی سی‌ها در مدل‌های گوناگونی در چین قابل خریداری هستند که برخی از پر کاربردترین آن‌ها در زیر نام برده شده است:

  • انواع میکروکنترلر
  • آی سی FPGA
  • آی سی DSP
  • آی سی CPLD
  • آی سی های منطقی
  • آی سی اینترفیس
  • آی سی آمپلی فایر
  • آی سی تایمر
  • آی سی درایور
  • آی سی op amp
  • آی سی رگولاتور ولتاژ

تمام آی سی‌هایی که در بالا نام برده شدند، با دنیایی از پارت نامبرها و مدل‌های مختلف به فروش می‌رسند. همچنین موارد بالا تنها بخش کوچکی از دسته بندی آی سی‌ها هستند. به همین دلیل اگر قصد خرید آی سی از چین را دارید، باید بدانید که این قطعه را برای چه کاری نیاز دارید. در غیر این صورت در این دنیای شلوغ و متنوع قطعا سردرگم خواهید شد.

واردات آی سی از چین چه مزایایی دارد؟

شاید این سوال در ذهن شما وجود داشته باشد که چرا بیشتر کشورهای دنیا چین را برای خرید و واردات آی سی انتخاب می‌کنند. کشور چین سال‌های زیادی است که برای رسیدن به این جایگاه تلاش می‌کند و می‌خواهد که سهم بیشتری در بازار الکترونیک دنیا به دست بیاورد. به همین دلیل امتیازاتی را در بازار قطعات الکترونیکی خود ایجاد کرده تا بیشتر مشتریان آی سی از این بازار برای خرید قطعه خود استفاده کنند. در ادامه این بخش از مطلب قصد داریم تا شما را بیشتر با این امتیازات آشنا کنیم.

کیفیت بالای آی سی‌ها

متاسفانه عده زیادی فکر می‌کنند که آی سی‌های ساخت چین از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و عمر مفید چندانی ندارند. اما جالب است بدانید که کشور چین یکی از بزرگترین تولید کننده‌های چیپ و آی سی در کل دنیا بوده و به نوعی معرفی کننده استانداردهای جدید محسوب می‌شود. همچنین باید بدانید که آی سی‌های تولید کارخانه‌های این کشور انواع استانداردها و آزمون‌های بین المللی را پاس کرده‌اند. به همین دلیل جای شکی نسبت به کیفیت قطعات باقی نمی‌ماند.

دسترسی به تنوع بالا

زمانی که برای خرید آی سی از چین اقدام می‌کنید، دیگر نیازی نیست که نگران پیدا نکردن قطعات کمیاب باشید. در کشور چین می‌توان به بیشترین تنوع و تیراژ تولید آی سی در کل دنیا دسترسی داشت. به همین دلیل اگر در داخل کشور هستید و به دنبال یک آی سی با پارت نامبر خاص می‌گردید، باید به بازار کشور چین مراجعه کنید. در غیر این صورت شانسی برای پیدا کردن آن آی سی در بازار داخلی ایران یا هیچ یک از کشورهای دنیا نخواهید داشت.

روش‌های واردات آی سی از چین

واردات آی سی از کشور چین راه‌ها و روش‌های بسیار متنوعی دارد. برای مثال شخص خریدار می‌تواند به این کشور سفر کند و آی سی مورد نظر را با هر تعدادی که نیاز دارد از توزیع کنندگان بخرد. اما انجام این کار چندان عقلانی نیست. زمانی که شما آی سی را با تعداد کم خریداری کنید، قطعا هزینه سفر شما به صرفه نخواهد بود. با خرید تعداد زیاد نیز در هنگام حمل، بارگیری یا ترخیص به مشکل برخورد می‌کنید. به همین دلیل بهتر است که خریدتان را به افراد مجرب در این زمینه بسپارید.

مشکلات موجود در واردات آی سی

واردات قطعات الکترونیک از چین علاوه بر مزایای زیاد چالشها و سختیهایی هم دارد که آی سی ها هم از این امر مستثنی نیستند.علی رغم نیاز مبرم کشور به این قطعات کوچک، مشکلاتی در واردات آی سی به کشور وجود دارد. غلبه بر این مشکلات تنها از عهده شرکت‌های با سابقه و متخصص در زمینه واردات قطعات الکترونیک بر می‌آید.در ادامه به نمونه های مهمی از این مشکلات و چالشها اشاره می کنیم:

آی سی‌های سوخته و بی کیفیت

یکی از مشکلات واردات آی سی به کشور، سوخته بودن و یا بی کیفیت بودن آی سی‌های وارداتی است. از آن جایی که عموماً آی سی‌ها در تعداد بالا خریداری می‌شوند، عملاً تست سلامت تک تک قطعات خریداری شده امری محال است. همچنین در اغلب اوقات تشخیص آی سی سوخته از آی سی سالم از روی ظاهر آن غیرممکن است. بنابراین بهتر است این قطعات از تأمین کننده‌های معتبر خریداری شوند تا خیالمان از بابت سلامت و کیفیت محصول راحت شود.

کمیاب بودن برخی آی سی‌ها

با توجه به گسترده بودن کارایی و مشخصات آی سی‌های مختلف، یافتن برخی از انواع خاص آن با سختی‌هایی همراه است. بسته به قابلیت‌ها و مشخصات پروژه‌های الکترونیکی، در برخی از آن‌ها به نوع خاصی از آی سی نیاز است که شاید تنها یک کارخانه آن را تولید کند. واردات آی سی با این مشخصات کار آسانی نیست.

واردات آی سی

مشکلات مرتبط با تحریم

تحریم معاملات و فروش کالا به شرکت‌های ایرانی، مشکلاتی را برای واردات آی سی به وجود آورده است. در صورت آشنا نبودن با شرایط فعلی و خطرهای پیش رو، ممکن است فرایند وارد کردن قطعات الکترونیکی در هر مرحله ای با مشکلات جدی مواجه شود و حتی موجب توقف کامل این فرایند شود.

خدمات بای بست الکترونیک برای خرید آی سی از چین

شرکت ما به دو روش امکان خرید آی سی از چین را برای مشتریان خود فراهم نموده است:

واردات آی سی از چین

شرکت بای بست الکترونیک با دو دهه تجربه، به آسانی کلیه مراحل خرید و واردات آی سی از چین را برای مشتریان خود، به ثمر می رساند. برای ثبت سفارش به صفحه واردات قطعات الکترونیک مراجعه کنید و لیست آی سی های مورد نیازتان را در فرم مخصوص وارد نمایید. سپس مشخصات خود را وارد نمایید و درخواست را ثبت نهایی کنید.

لازم به ذکر است که این روش برای خرید آی سی در تعداد بالا مقرون به صرفه تر است و البته نیازمند زمان بیشتر برای حمل به داخل کشور خواهد بود.

پیش خرید آی سی از چین و فروش آنلاین

بای بست الکترونیک، آی سی های پرکاربرد را به صورت دوره ای از چین خریداری کرده و در فروشگاه آنلاین خود موجود می کند تا امکان خرید آی سی به صورت آنلاین برای مشتریان فراهم گردد.

این روش بر عکس روش واردات بسیار پر سرعت است و خریدار قطعه را از انبار داخل ایران تحویل میگیرد. ولی این روش تنها برای قطعات موجود و پرکاربرد آن هم به تعداد محدود مناسب است.